sobota, 20 kwietnia 2013

Balkonowy zawrót głowy


I doczekaliśmy się prawdziwej wiosny, która rozpieszcza nas pięknym słoneczkiem i letnią temperaturą!
Humory dopisywały w tygodniu każdemu, no ale nie ma się co dziwić, w końcu długo czekaliśmy na taką aurę za oknem...
I ja ciesząc się jak dziecko, poczyniłam pierwsze kwiatowe zakupy z myślą o naszym balkonie. Bo fajnie jest wypić sobie kawkę wśród pięknie kwitnącej zieleni. Kwiaty na balkonie to u mnie mus konieczny. Nie wyobrażam sobie  wypicia kawy czy choćby poczytania książki na balkonie bez kwiatów. A kwiaty swoją drogą to moja słabość, mam ją chyba po mamie:) 
Zaczęłam od bratków i stokrotek. 



Posadziłam je w osłonkach zakupionych oczywiście na starociach, lat parę temu za przysłowiowe grosze:)
A przy wejściu, cała masa różnych kwiatów...


Lubię mały miszmasz na balkonie w doniczkach. Niby każda z innej parafii, ale moim zdaniem tworzą razem całość.
Żonkile pewnie niedługo przekwitną, a cebule wysadzę na działce. Będą oko cieszyć w przyszłym roku, parę takich kępek z zeszłego roku już zakwitło. Jaskry kupiłam w Biednoce, jedne z ostatnich. Bałam sie, że nic z nich nie będzie ale wzięły się:) 
Zauważyłycie tyciuni domek?


To tegoroczny nabytek. Jak go zobaczyłam w oknie w zaprzyjaźnionej kwiaciarni to wiedziałam, że musi być mój. To była miłość od pierwszego wejżenia:)))
Z kolei wisząca doniczka wiklinowa, zostala wypatrzona przeze mnie, jesienią na starociach.


 Nie miała tabliczki i kupiłam ją po małych negocjacjach za 10,00!
Wystarczyło dorobić napis i gotowe:)

Gliniany garnek w którym posadziłam stokrotki to prezent od mojej koleżanki Oli. Miała takich kilka po swojej babci i zawsze z rozmarzeniem na nie zerkałam. Aż tu kiedyś będąc u niej, Ola mówi, że mogę sobie jeden wybrać. Jaka była moja radość! Od razu wtedy pognałam po wrzos i na balkon wystawiłam:)))
Olu dziękuję Ci za niego!!!
Pewnie powiecie takie nic, ale mnie sprawia ogromną radość.
Do przedstawienia została jeszcze pani Lawenda:) Moja tegoroczna nowość wśród roślin na balkonie. Nigdy jeszcze nie widzialam lawendy na pniu, i nawet o takiej nie marzyłam!!! Jak ją tylko zobaczyłam w sklepie to od razu chyc do koszyka załadowałam, ozdomne kamyczki dobrałam i biegiem leciałam wsadzić do donicy...
 Przyznajcie, że cudna jest ♥♥♥


Pozostały do zakupienia pelargonie zwisające na barierki balkonu, ale to zawsze robię w weeknd majowy. Wtedy jedziemy z mamą do zaprzyjaźninego ogrodnika i kupujemy całą masę kwiatów. Dosłownie! Czasami nabierzemy ich tyle, że nie mamy gdzie usiąść w aucie:))) Zuza która zawsze z nami jedzie, siedzi z tyłu w aucie wśród kwiatów i jej słynny tekst w drodze powrotnej to:
" Mamo czuję się jak w trumnie, tyle kwiatów wokół mnie" - biedne dziecko!
Ale jakieś poświęcenie musi być:)) I jak miło jest wtedy kawę wypić na takim balkonie...


Tegoroczna była już pita:)))

Ściskam Was kochane i dziękuję za miłe słowa w komentarzch.
Miłej niedzieli!!!

67 komentarzy:

  1. No i wiosna na całego u Ciebie:) Ja w tym roku sezon balkonowy mam mocno opóźniony.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo i zima była długa...chociaż tam u Ciebie to lato w pełni:)))

      Usuń
    2. Pozazdrościłam i Ci i pojechałam do szklarni po pelargonie:)

      Usuń
    3. Z tym latem to prawda, w ciągu dnia na balkonie już trudno wysiedzieć.

      Usuń
    4. To się nazywa pozytywna motywacja:)))
      Wrzuć na bloga jak je posadzisz!

      Usuń
  2. Szalejesz Ewcia,szalejesz :))))) Jak niewiele kobiecie do szczęścia potrzeba,prawda?? Trochę kwiatków i cała w skowronkach :) Ja dziś pojechałam po ziemię do zakupionych wczoraj pelargonii a w biedronce ani jednej nie było a wczoraj po sam sufit zawalone było.Poczekam więc do poniedziałku z tymi kwiatowymi aranżacjami,może jeszcze coś dokupię zielonego :))
    Ściskam i znikam dalej sprzątać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sadź, klikaj zdjęcia i wrzucaj na bloga:))) Popatrzymy sobie...

      Usuń
  3. pięknie :) wcale się nie dziwie szaleństwu. Kto nie lubi otaczać się pięknem ????? a kwiaty to cud przyrody :) sama jak widze stokrotki czy bratki to chociaz idę popatrzec, pouśmiechac się do nich :)

    lawenda na pniu r e w e l a c y j n a !!!!!!!

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, też mi sie podoba:))) I dziekuję za "pięknie"

      Usuń
  4. to u Ciebie sezon balkonowy już rozpoczęty,u mnie dzisiaj komplet mebelków został wystawiony ale inauguracyjnego picia kawy jeszcze nie było,może jutro będzie okazja :)
    kwiatki są cudne,ja mam wąski balkon więc pole manewru małe ale napewno jakieś pelargonie zakupie do skrzynek i zawiesze na barierkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też jest wąski, ma metr szerokości na szczęście długi jest na 6 metrów:)))

      Usuń
  5. Kuuuurde, zazdroszczę Ci balkonu jak cholera. :( Też bym taki chciała! I też dbałabym o niego. Nie żadne barchany na sznurku tylko kwiatki i stolik do kawy - jak u Ciebie! Pamiętam, że to właśnie piękne zdjęcia Twojego zeszłorocznego balkonu zmotywowały mnie do systematycznego zaglądania na Twój blog. :-) Wiem, że tegoroczny Twój balkon będzie jeszcze piękniejszy! :-)
    Pozdrawiam prawdziwie wiosennie! :*** Ola Sz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ci Olu. Pamiętam twój komentarz o moim balkonie...
      Całuski ślę iście wiosenne:)))

      Usuń
  6. Kwiaty w domu,na balkonie,w ogrodzie,koniecznie.....U Ciebie tak radośnie,aż milo wypić kawusie:))Lawenda cudna,i ten aniołek,pozdrawiam;))

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiesz,że ja zapomniałam o tym garnku!!Miałam Ci powiedzieć że fajny garnek masz.Ale jaja co;)Bardzo dziękuje!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak cudnie:) Malusi domek pierwszy rzucił mi się na ślepia (jest boski) a zaraz po nim Twój ulubiony garnek:) Ślicznie na tym balkonie - z przyjemnością dotrzymałabym Ci towarzystwa przy tej kawusi:) Buziak!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ fajnie u Ciebie.Zachwyciła mnie ta Twoja lawenda.Boska!!!Sama bym taką sobie kupiła.A stokrotki uwielbiam.Sama kupuję jak tylko mogę.Niestety w tym roku mój taras będzie nieużywany i przykro mi,że nie będę mogła nic na nim postawić.Ale wyżyję się w centrum:)))A co do Zuzki,to straszne,że dziewczynie weekend majowy i kwiaty będą już zawsze kojarzyc się z traumą jaką jej zafundowała własna osobista matka:)))I babcia też!!!!Ewuś,zobacz kiedyś większość ludzi takie garnki kamienne wyrzucali a teraz jakie są pożądane przez wiele z nas.Moja mam ostatnio oczy zrobiła jak wpadłam do piwnicyw poszukiwaniu bańki,emaliowanego dzbanka,kamiennych garnków i syfonu:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz Beatko nie myślałam w ten sposób, ale to prawda Zuzi weekend majowy będzie się kojarzył już na zawsze z trumną!!! To straszne!
      A co do staroci, to lgniemy do nich jak muchy do lepu:)))

      Usuń
  10. Kochana w takim otoczeniu kawa smakuje wyśmienicie, pięknie ozdobiłaś swój balkon. Mamy wiosnę na balkonach, pozdrawiam bardzo cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  11. Ślicznie jest już na Twoim balkonie. Ja miałam robić porządek dziś, ale pokonała mnie migrena. Muszę więc czekać znów tydzień do przyszłej soboty, bo w tygodniu trudno mi znaleźć czas. Przysiadam się więc na kawkę do Ciebie:)))) pozdrawiam cieplutko. Ania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Współczuję ci Aniu - wiem co to migrena. Mam nadzieję, ze już Ci lepiej:)))

      Usuń
  12. Twój balkon mnie zachwyca , różne kwiaty, kolory i piękne ceglane donice a ta lawenda !!!! Zazdroszczę Ci jej, jest taka egzotyczna , ojoj a jak rozkwitnie ...Jeśli chciałabyś wprowadzić kilka innych dodatków na swój balkon to zapraszam Cię serdecznie do mojego nowo otwartego sklepu redecor.pl.
    Znajdziesz tam najnowsze artykuły od skandynawskich designerów jak Madam Stolt, Ib Laursen> Krasilnikoff. Do 5 maja mamy promocję , więc zapraszam A więcej zdjęć i aranżacji z artykułąmi na moim blogu i na moim pinterest pozdrawiam Gosia z homefocuss

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i zaproszenie, boję się tylko, ze jak zajrzę to przepadnę!!!

      Usuń
  13. Kwiatkowość w moim przypadku też jest rodzinna. Z cała pewnościa już trzecie pokolenie sadzi w każdym koncie:) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  14. Ładnie to wszystko opisałaś :)
    Donice masz takie jak lubię, taki misz masz jest właśnie super.
    Uwielbiam otaczać się kwiatami, nie wyobrażam sobie bez nich życia ;)
    Buziaki
    K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, a kwiaty - nadają naszemu życiu koloryt:)))

      Usuń
  15. Pięknie Ewuś!!! Wiesz co czasami myślę, że wolałabym taki balkonik, bo bym sobie go dopieściła i nie byłoby tyle roboty co u nas ... Lawenda na pniu miodzio. A domek cacany! Buziole!

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudownie, uwielbiam wiosnę, pomimo ogromu pracy w ogrodzie, uroczy balkon -wpraszam się na kawkę /piękne dekoracje pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale piekna ta lawenda, nie widzialam jeszcze takiej.. Swietne donice. Ja tez lubie taki maly misz masz:) Milej niedzieli ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ty to masz szczęście w zakupach, ten wiszący koszyczek ,śliczny.
    Wszystko bardzo ładnie do siebie pasuje.
    Domek , wcale się nie dziwię tej miłości. Szukam jakiegoś ale nic z tego nie wychodzi. pozdrawiam , kwiatki śliczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ali z tym szczęściem do zakupów jest różnie, czasem przez dwa miesiące nic ciekawego nie znajdę:)) A jakbyś chciała taki domek to mogę Ci go kupić, pisz śmiało:)

      Usuń
  19. Pierwsze widzę lawendę na pniu :-)) Gdzie sprzedają takie cudo ?
    Balkon mimo różnorodności jest fajny , miły bardzo . Aż chce się usiąśc i kawkę wypic :-))
    Co do staroci , to masz farta jak nic :-) Ja tam nigdy nic nie wypatrze , a jak już ,to zawsze myślę z kilka dni i ostatecznie nie biorę , bo M nie lubi uzywanych przedmiotów .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lawendę kupiłam w Brico są w promocji po 29,00zł. Co do staroci to też mi przeszło parę koło nosa bo za długo myślałam czy mi się "to" nada...
      Mój Z na szczęście nie kaprysi, ale nie chce ze mną tam jeździć:)))

      Usuń
  20. Ewa! cudownie!!! :):):) a doniczka każda z innej parafii to najpiękniejsze, co może być!u Ciebie jeszcze każda ma swoją historię..bajka! kocham taki klimat, kocham jak przychodzi wiosna i kocham też kawy pite na tarasie wśród kwiatów, szumu drzew i świergotu ptaków :)
    my dziś też poczyniliśmy małe zakupy ogrodowe..jak będzie już czym, pochwalę się na pewno!:)
    buziaki i mam nadzieję, że jutro pogoda pozwoli Ci na niedzielną kawkę!!!

    p.s. stolik i kolorystyka piękne!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci kochana za takie miłe słowa! A balkonik swój dopieszczaj i pozwól nam nacieszyć oczy:)))

      Usuń
  21. Dobiłaś mnie swoją cudną lawendą, ja mogę jedynie pomarzyć sobie. Balkon świetny aż się boje zaglądać po "majówce"
    Pozdrawiam -D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, oj tam:)))
      Dominika ale Ty przecież też masz swoją lawendę. A jak byś chciała na pniu to jest w Brico w promocji:)))

      Usuń
  22. Przemiły kącik na wypicie kawki:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wpadaj do sklepiku redecor.pl śmiało, nie przepadniesz...:-) wręcz przeciwnie miło zaczniesz dzień. Zapraszam warto skorzystać z promocji:-) Gosia z homefocuss

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale masz pięknie na balkonie! Z przyjemnością wypiłabym kawkę u Ciebie :)))
    Lawendy na pniu jeszcze nie widziałam, jest fantastyczna! Muszę się za taką porozglądać!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. powiedz mi proszę skąd masz te piękną paterkę z kloszem z tego wpisu: http://shabby-shop76.blogspot.com/2013/03/straciam-nadzieje.html <3

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudowny kącik wypoczynkowy !!!Pięknie zestawienie kwiatów z pojemnikami. Ptaszkowy domek przesłodki a lawenda na " patyku" marzenie !!!
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Witaj-pięknie i kolorowo tu u Ciebie.Pozdrawiam i zapraszam w odwiedziny.Ja u Ciebie zostaję na dłużej.Miłej i słonecznej niedzieli.Kącik wypoczynkowy to prawdziwe cudeńko.POZDRAWIAM RAZ JESZCZE

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękny balkonik!! Ja dopiero w przyszłym tygodniu coś ustroję i posadzę w końcu ziółka pyszniutkie <3 Skoro narobiłam ci smaka to do roboty! To ciasto to mega szybkie ciasto :D Kruche, masa budyniowa i orzeźwiające truskawki albo inny owoc! Dobrze jak jest, bo to przełamuje smak :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ślicznie już masz na balkonie, ten misz-masz jak najbardziej do siebie pasuje, domek śliczniutki :) Kawa na takim balkonie na pewno lepiej smakuje niż zwykle :) Ja z balkonem jeszcze w lesie, w majowyy weekend planuję ogarniać :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. na allegro znalazłam jedną cudną paterkę, ale cena...! można wiedzieć ile Twoja kosztowała?

    OdpowiedzUsuń
  31. Jest wiklina, jest drewno, są starocie, kwiaty i słońce. Cudnie! Pełnia szczęścia :)

    OdpowiedzUsuń
  32. ślicznie to wszystko wygląda. mnie tez wzięło na bratki,
    pozdrowionka słoneczne:)))

    OdpowiedzUsuń
  33. Pięknie zaaranżowałaś swój balkon ... pięknie :) Kwiatki w różnych doniczkach wyglądają przepięknie :)
    A córeczka to niezła dowcipnisia ....
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ja mam balkon a Ty za to piękny ogród! Twoja lawenda tak mnie powaliła na kolana, ze wysiałam sobie i pikuję. Będę miała i ja dywan lawendowy na działce:)))

      Usuń
  34. piękny miszmasz Ewa!!! zazdroszczę, bo na moim ganku przerobiła już wszystkie kwiatki i nic nie rośnie:/ pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! To wielka szkoda, ale nie podawaj się, próbuj dalej:)))

      Usuń
  35. Ewo - ślicznie, kolorowo. uwielbiam stokrotki - tylko szkoda, że są tak nietrwałe :(
    U mnie balkon jeszcze stanie surowym ale chyba w tym tyg pojadę po jakieś kwiatki. Zastanawiam się nad begoniami - 2 lata temu pięknie się rozrosły.
    Ty to masz oko do tych staroci - wynajdujesz bardzo fajne rzeczy, tym fajniejsze, że za niską cenę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, powiedz co byś chciał a może Ci upoluję:)
      Co do kwiatów to begonie moja mama sobie umiłowała i bardzo ładnie jej rosną.

      Usuń
  36. Pani Ewo -szkoda że nie mogę pokazać jakie śliczności dziś od Pani dostałam,jestem jak zawsze bardzo zadowolona,dziękuje za te chwile kiedy przychodzi paczuszka od Pani, a ja po odpakowaniu mówię ....Łał, ale to śliczne ....dziękuje jescze raz i pozdrawiam !
    Dorota Z.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale urosłam:))) Bardzo się cieszę, że podołałam oczekiwaniom. Mam tylko nadzieję, że deseczka będzie pasowała do kuchni:)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  37. Ale fajnie u Ciebie, kolorowo i kwiatowo :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Piekna ta Twoja lawenda. Ja swoja taka zwykla zostawilam na zime na tarasie. U nas zima zimno , -28 to normalka przez ok. miesiac. No i okaze sie czy przetrwala . Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  39. Piękny balkon!Uwielbiam kwiaty w koszykach z wikliny i ceramicznych donicach:-)
    Pozdrawiam wiosennie :-)

    OdpowiedzUsuń
  40. Jak przyjemnie sie patrzy na te zdjecia! Uwielbiam stokrotki :)

    OdpowiedzUsuń
  41. no piękne kwiaty, piękne dekoracje.moje też już ustawione:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  42. Czarodziejka z Ciebie z tymi cenami:) Masz nosa i pięknie to wszystko wygląda.

    OdpowiedzUsuń